E valvole sò una parte impurtante di u sistema di pipeline, è e valvole metalliche sò e più aduprate in l'impianti chimichi. A funzione di a valvula hè principalmente aduprata per apre è chjude, strozzare è assicurà u funziunamentu sicuru di e pipeline è di l'attrezzature. Dunque, a selezzione curretta è raghjonevule di e valvole metalliche ghjoca un rolu impurtante in a sicurezza di l'impianti è in i sistemi di cuntrollu di i fluidi.
1. Tipi è usi di valvole
Ci sò parechji tippi di valvole in ingegneria. A causa di a differenza in a pressione di u fluidu, a temperatura è e proprietà fisiche è chimiche, i requisiti di cuntrollu per i sistemi di fluidi sò ancu diversi, cumprese e valvole à saracinesca, e valvole di arrestu (valvole à farfalla, valvole à ago), e valvole di ritegnu è i tappi. E valvole, e valvole à sfera, e valvole à farfalla è e valvole à diafragma sò e più aduprate in l'impianti chimichi.
hè generalmente adupratu per cuntrullà l'apertura è a chjusura di fluidi, cù una piccula resistenza à i fluidi, una bona prestazione di sigillatura, una direzzione di flussu senza restrizioni di u mediu, una piccula forza esterna necessaria per l'apertura è a chjusura, è una corta lunghezza di struttura.
U gambu di a valvula hè divisu in un gambu luminosu è un gambu nascostu. A valvula à saracinesca à gambu espostu hè adatta per i mezi currusivi, è a valvula à saracinesca à gambu espostu hè aduprata principalmente in ingegneria chimica. E valvule à saracinesca à gambu nascostu sò aduprate principalmente in e vie navigabili, è sò aduprate soprattuttu in occasioni di mezi à bassa pressione è micca currusivi, cum'è alcune valvule di ghisa è di rame. A struttura di a saracinesca include una saracinesca à cuneu è una saracinesca parallela.
I cancelli à cuneu sò divisi in cancello unicu è cancello doppiu. I pistoni paralleli sò usati principalmente in i sistemi di trasportu di petroliu è gasu è ùn sò micca cumunimenti usati in l'impianti chimichi.
hè principalmente aduprata per taglià. A valvula di stop hà una grande resistenza à i fluidi, una grande coppia d'apertura è di chjusura, è hà esigenze di direzzione di u flussu. In paragone cù e valvule à saracinesca, e valvule à globu anu i seguenti vantaghji:
(1) A forza di attritu di a superficia di sigillatura hè più chjuca di quella di a valvula di porta durante u prucessu d'apertura è di chjusura, è hè resistente à l'usura.
(2) L'altezza d'apertura hè più chjuca chè a valvula à saracinesca.
(3) A valvula di globu hà di solitu una sola superficia di sigillatura, è u prucessu di fabricazione hè bonu, ciò chì hè cunveniente per a manutenzione.
A valvula à globu, cum'è a valvula à saracinesca, hà ancu una asta luminosa è una asta scura, dunque ùn li ripeteraghju micca quì. Sicondu a diversa struttura di u corpu di a valvula, a valvula di arrestu hà un tipu direttu, angulare è di tipu Y. U tipu direttu hè u più utilizatu, è u tipu angulare hè utilizatu induve a direzzione di u flussu di fluidu cambia di 90°.
Inoltre, a valvula di l'acceleratore è a valvula di l'agulla sò ancu un tipu di valvula di stop, chì hà una funzione di regulazione più forte chè a valvula di stop ordinaria.
A valvula di cuntrollu hè ancu chjamata valvula unidirezionale, chì hè aduprata per impedisce u flussu inversu di fluidu. Dunque, quandu si stalla a valvula di cuntrollu, fate attenzione à a direzzione di u flussu di u mediu chì deve esse coerente cù a direzzione di a freccia nantu à a valvula di cuntrollu. Ci sò parechji tippi di valvule di cuntrollu, è diversi pruduttori anu prudutti diversi, ma sò principalmente divisi in tipu basculante è tipu di sollevamentu da a struttura. E valvule di cuntrollu basculanti includenu principalmente u tipu à valvula unica è u tipu à doppia valvula.
A valvula à farfalla pò esse aduprata per l'apertura, a chjusura è u strozzamentu di u liquidu cù solidi in sospensione. Hà una piccula resistenza à i fluidi, un pesu ligeru, una piccula dimensione di struttura è una apertura è chjusura rapida. Hè adatta per e tubazioni di grande diametru. A valvula à farfalla hà una certa funzione di regulazione è pò trasportà fanghi. A causa di a tecnulugia di trasfurmazione à ritornu in u passatu, e valvule à farfalla sò state aduprate in i sistemi d'acqua, ma raramente in i sistemi di prucessu. Cù u miglioramentu di i materiali, di u disignu è di a trasfurmazione, e valvule à farfalla sò state sempre più aduprate in i sistemi di prucessu.
E valvole à farfalla sò di dui tippi: tenuta dolce è tenuta dura. A scelta di a tenuta dolce è di a tenuta dura dipende principalmente da a temperatura di u fluidu. In termini relativi, a prestazione di tenuta di una tenuta dolce hè megliu cà quella di una tenuta dura.
Ci sò dui tipi di guarnizioni morbide: sedi di valvula in gomma è sedi di valvula in PTFE (politetrafluoroetilene). E valvole à farfalla cù sedile in gomma (corpi di valvula rivestiti di gomma) sò aduprate principalmente in i sistemi d'acqua è anu una struttura in linea centrale. Stu tipu di valvula à farfalla pò esse installata senza guarnizioni perchè a flangia di u rivestimentu in gomma pò serve da guarnizione. E valvole à farfalla cù sedile in PTFE sò aduprate principalmente in i sistemi di prucessu, generalmente cù una struttura eccentrica unica o doppia.
Ci sò parechje varietà di guarnizioni dure, cum'è anelli di tenuta fissi duri, guarnizioni multistrato (guarnizioni laminate), ecc. Siccome u cuncepimentu di u fabricatore hè spessu differente, ancu a velocità di perdita hè diversa. A struttura di a valvula à farfalla à tenuta dura hè preferibilmente tripla eccentrica, chì risolve i prublemi di compensazione di dilatazione termica è di compensazione di l'usura. A valvula à farfalla à tenuta dura à struttura doppia eccentrica o tripla eccentrica hà ancu una funzione di tenuta bidirezionale, è a so pressione di tenuta inversa (da u latu di bassa pressione à u latu di alta pressione) ùn deve esse inferiore à l'80% di a direzzione pusitiva (da u latu di alta pressione à u latu di bassa pressione). U cuncepimentu è a selezzione devenu esse negoziati cù u fabricatore.
1.5 Valvula di rubinetto
A valvula à tappu hà una piccula resistenza à i fluidi, una bona prestazione di sigillatura, una longa durata di serviziu, è pò esse sigillata in e duie direzzione, dunque hè spessu aduprata nantu à materiali altamente o estremamente periculosi, ma a coppia d'apertura è di chjusura hè relativamente grande, è u prezzu hè relativamente altu. A cavità di a valvula à tappu ùn accumula micca liquidu, in particulare u materiale in u dispusitivu intermittente ùn causerà micca inquinamentu, dunque a valvula à tappu deve esse aduprata in certe occasioni.
U passaghju di flussu di a valvula à tappu pò esse divisu in drittu, à trè vie è à quattru vie, chì hè adattatu per a distribuzione multidirezionale di gas è fluidi liquidu.
I valvuli di rubinetto ponu esse divisi in dui tipi: micca lubrificati è lubrificati. A valvula à tappu sigillatu cù oliu cù lubrificazione furzata forma una pellicola d'oliu trà u tappu è a superficia di sigillatura di u tappu per via di a lubrificazione furzata. In questu modu, a prestazione di sigillatura hè megliu, l'apertura è a chjusura risparmianu travagliu, è a superficia di sigillatura hè impedita da esse dannighjata, ma deve esse cunsideratu se a lubrificazione inquina u materiale, è u tipu micca lubrificatu hè preferitu per a manutenzione regulare.
A guarnizione di u manicu di a valvula à tappu hè cuntinua è circonda tuttu u tappu, cusì u fluidu ùn entrerà micca in cuntattu cù l'asta. Inoltre, a valvula à tappu hà un stratu di diafragma cumpostu metallicu cum'è seconda guarnizione, cusì a valvula à tappu pò cuntrullà strettamente e perdite esterne. E valvule à tappu generalmente ùn anu micca guarnizione. Quandu ci sò esigenze speciali (cum'è e perdite esterne chì ùn sò micca permesse, ecc.), hè necessaria una guarnizione cum'è terza guarnizione.
A struttura di cuncepimentu di a valvula à tappu permette à a valvula à tappu di aghjustà a sede di a valvula di tenuta in linea. A causa di u funziunamentu à longu andà, a superficia di tenuta serà usurata. Siccomu u tappu hè cunicu, u tappu pò esse pressatu in giù da u bullone di u coperchiu di a valvula per fà lu adattà strettamente cù a sede di a valvula per ottene un effettu di tenuta.
Valvula à sfera 1.6
A funzione di a valvula à sfera hè simile à a valvula à tappu (a valvula à sfera hè un derivatu di a valvula à tappu). A valvula à sfera hà un bon effettu di sigillatura, dunque hè largamente aduprata. A valvula à sfera si apre è si chjude rapidamente, a coppia d'apertura è di chjusura hè più chjuca di quella di a valvula à tappu, a resistenza hè assai chjuca è a manutenzione hè pratica. Hè adatta per fanghi, fluidi viscosi è tubazioni medie cù esigenze di sigillatura elevate. È per via di u so prezzu bassu, e valvule à sfera sò più largamente aduprate chè e valvule à tappu. E valvule à sfera ponu generalmente esse classificate da a struttura di a sfera, a struttura di u corpu di a valvula, u canale di flussu è u materiale di u sedile.
Sicondu a struttura sferica, ci sò valvole à sfera flottanti è valvole à sfera fisse. A prima hè aduprata soprattuttu per diametri chjuchi, a seconda hè aduprata per diametri grandi, generalmente DN200 (CLASSE 150), DN150 (CLASSE 300 è CLASSE 600) cum'è cunfine.
Sicondu a struttura di u corpu di a valvula, ci sò trè tippi: tipu à un pezzu, tipu à dui pezzi è tipu à trè pezzi. Ci sò dui tippi di tipu à un pezzu: tipu muntatu in cima è tipu muntatu lateralmente.
Sicondu a forma di u corridore, ci sò valvole à sfera à diametru pienu è à diametru riduttu. E valvole à sfera à diametru riduttu utilizanu menu materiali cà e valvole à sfera à diametru pienu è sò più economiche. Se e cundizioni di u prucessu u permettenu, ponu esse cunsiderate preferenzialmente. I canali di flussu di e valvole à sfera ponu esse divisi in dritti, à trè vie è à quattru vie, chì sò adatti per a distribuzione multidirezionale di fluidi gassosi è liquidi. Sicondu u materiale di u sedile, ci sò tenute morbide è tenute dure. Quandu si usa in mezzi combustibili o l'ambiente esternu hè prubabile di brusgià, a valvula à sfera à tenuta morbida deve avè un design antistaticu è ignifugu, è i prudutti di u fabricatore devenu passà testi antistatici è ignifughi, cum'è in cunfurmità cù l'API607. U listessu vale per e valvole à farfalla à tenuta morbida è e valvole à tappu (e valvole à tappu ponu risponde solu à i requisiti di prutezzione da u focu esternu in a prova di u focu).
Valvula à diafragma 1.7
A valvula à diafragma pò esse sigillata in e duie direzzione, adatta per bassa pressione, fanghi corrosivi o fluidi viscosi in sospensione. È postu chì u mecanismu di funziunamentu hè separatu da u canale di u fluidu, u fluidu hè tagliatu da u diafragma elasticu, chì hè particularmente adattatu per u mediu in l'industrie alimentaria, medica è sanitaria. A temperatura di funziunamentu di a valvula à diafragma dipende da a resistenza à a temperatura di u materiale di u diafragma. Da a struttura, pò esse divisa in tipu direttu è tipu à stramolu.
2. Selezzione di a forma di cunnessione finale
E forme di cunnessione cumunimenti aduprate di l'estremità di e valvole includenu cunnessione à flangia, cunnessione filettata, cunnessione à saldatura di testa è cunnessione à saldatura à presa.
2.1 cunnessione di flangia
A cunnessione à flange hè favurevule à l'installazione è u smontaggio di e valvole. E forme di a superficia di sigillatura di a flange di l'estremità di a valvula includenu principalmente superficia piena (FF), superficia rialzata (RF), superficia concava (FM), superficia à lingua è scanalatura (TG) è superficia di cunnessione à anellu (RJ). I standard di flange aduttati da e valvole API sò serie cum'è ASMEB16.5. Calchì volta si ponu vede i gradi di Classe 125 è Classe 250 nantu à e valvole flangiate. Questu hè u gradu di pressione di e flange di ghisa. Hè listessu chè a dimensione di cunnessione di Classe 150 è Classe 300, eccettu chì e superfici di sigillatura di e prime duie sò à pianu pienu (FF).
E valvole Wafer è Lug sò ancu flangiate.
2.2 Cunnessione à saldatura di testa
A causa di l'alta resistenza di a giunzione saldata à testa è di a bona sigillatura, e valvole cunnesse da a saldatura à testa in u sistema chimicu sò aduprate principalmente in alcune occasioni à alta temperatura, alta pressione, media altamente tossiche, inflammabili è esplosive.
2.3 Saldatura à presa è cunnessione filettata
hè generalmente adupratu in sistemi di tubazioni chì a so dimensione nominale ùn supera micca DN40, ma ùn pò micca esse adupratu per fluidi cun corrosione per fessura.
I raccordi filettati ùn devenu micca esse aduprati nantu à e cundutte cù mezi altamente tossichi è combustibili, è à u listessu tempu, si deve evità di aduprà in cundizioni di carica ciclica. Attualmente, sò aduprati in l'occasioni induve a pressione ùn hè micca alta in u prughjettu. A forma di u filu nantu à a cundutta hè principalmente un filu di tubu cunicu. Ci sò duie specifiche di filu di tubu cunicu. L'anguli di l'apice di u conu sò rispettivamente 55° è 60°. I dui ùn ponu esse scambiati. Nantu à e cundutte cù mezi inflammabili o altamente periculosi, se l'installazione richiede un raccordu filettatu, a dimensione nominale ùn deve micca superà DN20 in questu mumentu, è a saldatura di sigillatura deve esse effettuata dopu u raccordu filettatu.
3. Materiale
I materiali di e valvole includenu l'alloghju di e valvole, l'internu, e guarnizioni, l'imballaggi è i materiali di fissaggio. Siccome ci sò parechji materiali di e valvole, è per via di e limitazioni di spaziu, questu articulu presenta solu brevemente i materiali tipici di l'alloghju di e valvole. I materiali di u gusciu di metalli ferrosi includenu a ghisa, l'acciaiu à u carbonu, l'acciaiu inox, l'acciaiu legatu.
3.1 ghisa
A ghisa grisgia (A1262B) hè generalmente aduprata nantu à e valvole di bassa pressione è ùn hè micca cunsigliata per l'usu nantu à e tubazioni di prucessu. E prestazioni (resistenza è tenacità) di a ghisa duttile (A395) sò megliu cà a ghisa grisgia.
3.2 Acciaiu à u carbone
I materiali d'acciaiu à u carbone i più cumuni in a fabricazione di valvole sò A2162WCB (fusione) è A105 (forgiatura). Una attenzione particulare deve esse prestata à l'acciaiu à u carbone chì travaglia sopra i 400 ℃ per un bellu pezzu, ciò chì affetterà a vita di a valvula. Per e valvole à bassa temperatura, quelli cumunemente usati sò A3522LCB (fusione) è A3502LF2 (forgiatura).
3.3 Acciaiu inox austeniticu
I materiali in acciaio inox austeniticu sò generalmente usati in cundizioni currusive o in cundizioni di temperatura ultra bassa. I getti cumunemente usati sò A351-CF8, A351-CF8M, A351-CF3 è A351-CF3M; i forgiati cumunemente usati sò A182-F304, A182-F316, A182-F304L è A182-F316L.
Materiale d'acciaio alliatu 3.4
Per e valvole à bassa temperatura, A352-LC3 (fusioni) è A350-LF3 (forgiature) sò cumunemente aduprati.
Per e valvole à alta temperatura, sò cumunemente aduprate A217-WC6 (fusione), A182-F11 (forgiatura) è A217-WC9 (fusione), A182-F22 (forgiatura). Siccomu WC9 è F22 appartenenu à a serie 2-1/4Cr-1Mo, cuntenenu Cr è Mo più alti cà WC6 è F11 appartenenu à a serie 1-1/4Cr-1/2Mo, dunque anu una megliu resistenza à u creep à alta temperatura.
4. Modu di guida
U funziunamentu di a valvula adotta di solitu a modalità manuale. Quandu a valvula hà una pressione nominale più alta o una dimensione nominale più grande, hè difficiule di fà funziunà manualmente a valvula, si ponu aduprà a trasmissione à ingranaggi è altri metudi di funziunamentu. A selezzione di a modalità di azionamentu di a valvula deve esse determinata secondu u tipu, a pressione nominale è a dimensione nominale di a valvula. A Tavula 1 mostra e cundizioni in cui i trasmettitori à ingranaggi devenu esse cunsiderati per diverse valvule. Per diversi pruduttori, queste cundizioni ponu cambià ligeramente, ciò chì pò esse determinatu per via di negoziazione.
5. Principii di selezzione di valvule
5.1 Parametri principali da cunsiderà in a selezzione di a valvula
(1) A natura di u fluidu furnitu influenzerà a scelta di u tipu di valvula è di u materiale di a struttura di a valvula.
(2) Requisiti di funzione (regulazione o interruzione), chì influenzanu principalmente a scelta di u tipu di valvula.
(3) Cundizioni operative (s'elle sò frequenti), chì influenzeranu a selezzione di u tipu di valvula è di u materiale di a valvula.
(4) Caratteristiche di flussu è perdita di attritu.
(5) A dimensione nominale di a valvula (e valvule cù una grande dimensione nominale si ponu truvà solu in una gamma limitata di tipi di valvule).
(6) Altri requisiti particulari, cum'è a chjusura automatica, l'equilibriu di pressione, ecc.
5.2 Selezzione di i materiali
(1) I pezzi forgiati sò generalmente aduprati per diametri chjuchi (DN≤40), è i pezzi fusi sò generalmente aduprati per diametri grandi (DN>40). Per a flangia terminale di u corpu di a valvula forgiata, u corpu di a valvula forgiatu integrale deve esse preferitu. Se a flangia hè saldata à u corpu di a valvula, una ispezione radiografica di u 100% deve esse effettuata nantu à a saldatura.
(2) U cuntenutu di carbone di i corpi di valvula in acciaio à carbone saldati à testa è saldati à presa ùn deve esse più di 0,25%, è l'equivalente di carbone ùn deve esse più di 0,45%.
Nota: Quandu a temperatura di travagliu di l'acciaiu inox austeniticu supera i 425 ° C, u cuntenutu di carbone ùn deve esse inferiore à 0,04%, è u statu di trattamentu termicu hè più grande di 1040 ° C di raffreddamentu rapidu (CF8) è 1100 ° C di raffreddamentu rapidu (CF8M).
(4) Quandu u fluidu hè currusivu è l'acciaiu inox austeniticu ordinariu ùn pò esse adupratu, certi materiali speciali devenu esse cunsiderati, cum'è 904L, acciaio duplex (cum'è S31803, ecc.), Monel è Hastelloy.
5.3 A selezzione di a valvula à saracinesca
(1) Una porta unica rigida hè generalmente aduprata quandu DN≤50; una porta unica elastica hè generalmente aduprata quandu DN>50.
(2) Per a valvula à saracinesca unica flessibile di u sistema criogenicu, un foru di ventilazione deve esse apertu nantu à a saracinesca da u latu di alta pressione.
(3) E valvole à saracinesca à bassa perdita devenu esse aduprate in cundizioni di travagliu chì necessitanu una bassa perdita. E valvole à saracinesca à bassa perdita anu una varietà di strutture, frà e quali e valvole à saracinesca à soffietto sò generalmente aduprate in l'impianti chimichi.
(4) Ancu s'è a valvula à saracinesca hè u tipu u più utilizatu in l'attrezzatura di pruduzzione petrochimica, e valvule à saracinesca ùn devenu micca esse aduprate in e seguenti situazioni:
① Siccomu l'altezza d'apertura hè alta è u spaziu necessariu per l'operazione hè grande, ùn hè micca adattatu per occasioni cù un picculu spaziu operativu.
② U tempu d'apertura è di chjusura hè longu, dunque ùn hè micca adattatu per occasioni d'apertura è di chjusura rapida.
③ Ùn hè micca adattatu per i fluidi cù sedimentazione solida. Perchè a superficia di sigillatura si usurarà, a porta ùn si chjuderà micca.
④ Ùn hè micca adattatu per a regulazione di u flussu. Perchè quandu a valvula di a saracinesca hè parzialmente aperta, u mediu pruducerà una corrente parassita nantu à u spinu di a saracinesca, chì hè faciule per causà erosione è vibrazione di a saracinesca, è a superficia di sigillatura di u sedile di a valvula hè ancu facilmente dannighjata.
⑤ L'operazione frequente di a valvula pruvucarà una usura eccessiva di a superficia di u sedile di a valvula, dunque hè generalmente adatta solu per operazioni pocu frequenti.
5.4 A scelta di a valvula à globu
(1) In paragone cù a valvula à saracinesca di listessa specificazione, a valvula di chiusura hà una lunghezza di struttura più grande. Hè generalmente aduprata nantu à e pipeline cù DN≤250, perchè a trasfurmazione è a fabricazione di a valvula di chiusura di grande diametru hè più problematica, è a prestazione di sigillatura ùn hè micca cusì bona cum'è quella di a valvula di chiusura di picculu diametru.
(2) A causa di a grande resistenza à i fluidi di a valvula di chiusura, ùn hè micca adatta per i solidi in sospensione è i fluidi cù alta viscosità.
(3) A valvula à agulla hè una valvula di chiusura cù un tappu cunicu finu, chì pò esse aduprata per una regulazione fina di u flussu chjucu o cum'è valvula di campionamentu. Hè generalmente aduprata per diametri chjuchi. Sè u calibru hè grande, hè ancu necessaria a funzione di regulazione, è si pò aduprà una valvula di farfalla. In questu mumentu, u cliccà di a valvula hà una forma cum'è una parabola.
(4) Per e cundizioni di travagliu chì richiedenu una bassa perdita, deve esse aduprata una valvula di chjusura à bassa perdita. E valvule di chjusura à bassa perdita anu parechje strutture, frà e quali e valvule di chjusura à soffiettu sò generalmente aduprate in l'impianti chimichi.
E valvole à globu di tipu à soffietto sò più largamente aduprate chè e valvole à saracinesca di tipu à soffietto, perchè e valvole à globu di tipu à soffietto anu un soffietto più cortu è una durata di ciclu più longa. Tuttavia, e valvole à soffietto sò care, è a qualità di u soffietto (cum'è i materiali, i tempi di ciclu, ecc.) è a saldatura influenzanu direttamente a durata di serviziu è e prestazioni di a valvula, dunque si deve fà una attenzione particulare quandu si sceglie.
5.5 A scelta di a valvula di cuntrollu
(1) E valvole di cuntrollu à sollevamentu orizzontale sò generalmente aduprate in occasioni cù DN≤50 è ponu esse installate solu nantu à tubazioni orizzontali. E valvole di cuntrollu à sollevamentu verticale sò generalmente aduprate in occasioni cù DN≤100 è sò installate nantu à tubazioni verticali.
(2) A valvula di cuntrollu di l'elevazione pò esse scelta cù una forma di molla, è a prestazione di sigillatura in questu mumentu hè megliu cà quella senza molla.
(3) U diametru minimu di a valvula di cuntrollu à oscillazione hè generalmente DN> 50. Pò esse aduprata nantu à tubi urizzuntali o verticali (u fluidu deve esse da u fondu à a cima), ma hè faciule di causà un colpu d'ariete. A valvula di cuntrollu à doppiu discu (Doppiu Discu) hè spessu un tipu wafer, chì hè a valvula di cuntrollu chì risparmia u più spaziu, chì hè cunveniente per u layout di pipeline, è hè particularmente aduprata nantu à grandi diametri. Siccomu u discu di a valvula di cuntrollu à oscillazione ordinaria (tipu à discu unicu) ùn pò micca esse cumpletamente apertu à 90 °, ci hè una certa resistenza à u flussu, dunque quandu u prucessu a richiede, esigenze speciali (richiede l'apertura cumpleta di u discu) o valvula di cuntrollu Lift di tipu Y.
(4) In casu di un pussibule colpu d'ariete, si pò cunsiderà una valvula di cuntrollu cù un dispositivu di chjusura lenta è un mecanismu di smorzamentu. Stu tipu di valvula usa u mediu in a pipa per tamponà, è in u mumentu quandu a valvula di cuntrollu hè chjusa, pò eliminà o riduce u colpu d'ariete, prutege a pipa è impedisce à a pompa di scorrere in daretu.
5.6 A scelta di a valvula à tappu
(1) A causa di prublemi di fabricazione, e valvole à manicotto senza lubrificazione DN> 250 ùn devenu micca esse aduprate.
(2) Quandu hè necessariu chì a cavità di a valvula ùn accumuli micca liquidu, a valvula à tappu deve esse scelta.
(3) Quandu a sigillatura di a valvula à sfera à tenuta dolce ùn pò micca risponde à i requisiti, se si verifica una perdita interna, una valvula à tappu pò esse aduprata invece.
(4) Per certe cundizioni di travagliu, a temperatura cambia spessu, a valvula à tappu ordinaria ùn pò micca esse aduprata. Siccome i cambiamenti di temperatura causanu diverse espansioni è cuntrazioni di i cumpunenti di a valvula è di l'elementi di tenuta, a contrazione à longu andà di a guarnizione pruvucarà perdite longu u gambu di a valvula durante u ciclu termicu. In questu mumentu, hè necessariu cunsiderà valvule à tappu speciali, cum'è a serie di serviziu Severe di XOMOX, chì ùn ponu micca esse prudutte in Cina.
5.7 A selezzione di a valvula à sfera
(1) A valvula à sfera muntata in cima pò esse riparata in linea. E valvule à sfera in trè pezzi sò generalmente aduprate per cunnessione filettate è saldate à presa.
(2) Quandu a cundutta hà un sistema à sfera passante, solu e valvole à sfera à passaghju tutale ponu esse aduprate.
(3) L'effettu di sigillatura di a sigillatura dolce hè megliu cà a sigillatura dura, ma ùn pò micca esse adupratu à alta temperatura (a resistenza à a temperatura di diversi materiali di sigillatura non metallici ùn hè micca a listessa).
(4) ùn deve esse adupratu in occasioni induve l'accumulazione di fluidu in a cavità di a valvula ùn hè micca permessa.
5.8 A selezzione di a valvula à farfalla
(1) Quandu e duie estremità di a valvula à farfalla devenu esse smuntate, si deve sceglie una valvula à farfalla cù orecchini filettati o flangia.
(2) U diametru minimu di a valvula à farfalla centrale hè generalmente DN50; u diametru minimu di a valvula à farfalla eccentrica hè generalmente DN80.
(3) Quandu si usa una valvula à farfalla cù sedile triplu eccentricu in PTFE, si cunsiglia un sedile in forma di U.
5.9 Selezzione di a valvula à diafragma
(1) U tipu à passaghju direttu hà una bassa resistenza à i fluidi, una longa corsa d'apertura è di chjusura di u diafragma, è a durata di vita di u diafragma ùn hè micca cusì bona cum'è quella di u tipu à stramazzu.
(2) U tipu à stramolu hà una grande resistenza à i fluidi, una corsa d'apertura è di chjusura corta di u diafragma, è a durata di serviziu di u diafragma hè megliu cà quella di u tipu drittu.
5.10 l'influenza di altri fattori nantu à a selezzione di a valvula
(1) Quandu a caduta di pressione permessa di u sistema hè chjuca, deve esse sceltu un tipu di valvula cù menu resistenza à i fluidi, cum'è una valvula à saracinesca, una valvula à sfera à passaghju direttu, ecc.
(2) Quandu hè necessaria una chiusura rapida, si devenu aduprà valvole à tappu, valvole à sfera è valvole à farfalla. Per i diametri chjuchi, si devenu preferisce e valvole à sfera.
(3) A maiò parte di e valvole azionate in situ anu volanti. S'ellu ci hè una certa distanza da u puntu di funziunamentu, si pò aduprà una ruota dentata o una barra di estensione.
(4) Per i fluidi viscosi, i fanghi è i mezi cù particelle solide, devenu esse aduprate valvole à tappu, valvole à sfera o valvole à farfalla.
(5) Per i sistemi puliti, si sceglienu generalmente valvole à tappu, valvole à sfera, valvole à diafragma è valvole à farfalla (sò richiesti requisiti supplementari, cum'è requisiti di lucidatura, requisiti di tenuta, ecc.).
(6) In circustanze nurmali, e valvule cù pressioni nominali superiori à (cumprese) a Classe 900 è DN≥50 utilizanu cappelli di tenuta à pressione (Pressure Seal Bonnet); e valvule cù pressioni nominali inferiori à (cumprese) a Classe 600 utilizanu valvule bullunate (Bolted Bonnet), per alcune cundizioni di travagliu chì richiedenu una stretta prevenzione di perdite, si pò cunsiderà un cappettu saldatu. In certi prughjetti publichi à bassa pressione è temperatura nurmale, si ponu aduprà cappelli di unione (Union Bonnet), ma sta struttura ùn hè generalmente micca cumunemente aduprata.
(7) Sè a valvula hà bisognu di esse mantenuta calda o fredda, e maniglie di a valvula à sfera è di a valvula à tappu devenu esse allungate à a cunnessione cù u gambu di a valvula per evità u stratu d'isolamentu di a valvula, generalmente micca più di 150 mm.
(8) Quandu u calibru hè chjucu, se a sede di a valvula hè deformata durante a saldatura è u trattamentu termicu, si deve aduprà una valvula cù un corpu di valvula longu o un tubu cortu à a fine.
(9) E valvole (eccettu e valvole di ritegnu) per i sistemi criogenici (sottu à -46 °C) devenu aduprà una struttura di collu di cappellu allungata. U gambu di a valvula deve esse trattatu cù un trattamentu superficiale currispundente per aumentà a durezza superficiale per impedisce chì u gambu di a valvula è a guarnizione è a pressacavo si graffiinu è affettinu a tenuta.
In più di cunsiderà i fattori sopra citati quandu si sceglie u mudellu, i requisiti di u prucessu, i fattori di sicurezza è ecunomichi devenu ancu esse cunsiderati in modu cumpletu per fà a scelta finale di a forma di a valvula. È hè necessariu scrive una scheda tecnica di a valvula, a scheda tecnica generale di a valvula deve cuntene u cuntenutu seguente:
(1) U nome, a pressione nominale è a dimensione nominale di a valvula.
(2) Norme di cuncepimentu è d'ispezione.
(3) Codice di a valvula.
(4) Struttura di a valvula, struttura di u cappellu è cunnessione di l'estremità di a valvula.
(5) Materiali di l'alloghju di a valvula, materiali di a superficia di tenuta di a sede di a valvula è di a piastra di a valvula, materiali di i steli di a valvula è altri materiali di e parti interne, imballaggio, guarnizioni di u coperchiu di a valvula è materiali di fissaggio, ecc.
(6) Modu di guida.
(7) Requisiti d'imballaggio è di trasportu.
(8) Requisiti anticorrosione interni è esterni.
(9) Requisiti di qualità è requisiti di pezzi di ricambio.
(10) Esigenze di u pruprietariu è altre esigenze particulari (cum'è a marcatura, ecc.).
6. Osservazioni conclusive
A valvula occupa una pusizione impurtante in u sistema chimicu. A selezzione di e valvule di pipeline deve esse basata annantu à parechji aspetti cum'è u statu di fase (liquidu, vapore), u cuntenutu di solidi, a pressione, a temperatura è e proprietà di corrosione di u fluidu trasportatu in a pipeline. Inoltre, u funziunamentu hè affidabile è senza prublemi, u costu hè ragiunevule è u ciclu di fabricazione hè ancu una cunsiderazione impurtante.
In u passatu, quandu si selezziunavanu i materiali di e valvule in a cuncepzione ingegneristica, generalmente solu u materiale di a cunchiglia era cunsideratu, è a selezzione di materiali cum'è e parte interne era ignorata. Una selezzione inappropriata di i materiali interni porta spessu à un fallimentu di a sigillatura interna di a valvula, di a guarnizione di u stelu di a valvula è di a guarnizione di u coperchiu di a valvula, ciò chì affetterà a durata di vita, ùn ottenendu micca l'effettu d'usu previstu in origine è causendu facilmente incidenti.
À ghjudicà da a situazione attuale, e valvule API ùn anu micca un codice d'identificazione unificatu, è ancu s'è a valvula standard naziunale hà un inseme di metudi d'identificazione, ùn pò micca visualizà chjaramente e parte interne è altri materiali, è ancu altri requisiti speciali. Dunque, in u prughjettu d'ingegneria, a valvula necessaria deve esse descritta in dettagliu cumpilendu a scheda tecnica di a valvula. Questu furnisce comodità per a selezzione di a valvula, l'acquistu, l'installazione, a messa in serviziu è i pezzi di ricambio, migliora l'efficienza di u travagliu è riduce a probabilità d'errori.
Data di publicazione: 13 di nuvembre di u 2021